Det dansade på himmelen

30/10 - 2013 | 22:30
1 kommentarer

Mitt mål är ju att bli bättre på att fotografera norrsken! Så självklart tar jag varje chans jag får och fotograferar!
Tur att jag har en snäll lillebror som följer mig upp på den hemskt mörka lägdan så jag slipper stå där själv x) Är ju galet mörkrädd så om jag hade varit tvungen att gå dit själv så hade jag nog faktiskt inte gått dit. Haha, snyggt också att tåget kom med på sista bilden :D

Anonym    

Hej hej verkligen jätte fina bilder har alltid velat kunna knäppa kort på norrsken också och undrar om du skulle kunna berätta hur du tar bilden ? Alltså vilken slutar tid du använder och sånt ?:) skulle verkligen vara jätte snällt om du svara!

Svar: Tackar så mycket! :) För det första är det bra om du har ett stativ som är stadigt och möjligt en fjärrutlösare till kameran. Men det går bra att ställa in kameran på självutlösare också. Sen är det olika vilka slutar tider jag har. Men testa dig fram med långa slutartider. Sen är det bara att leka omkring i inställningarna tills du hittar något som passar dig :)
Veronica